مـدیـریـتــــــ مـنـابـع انســانـیــ (HRM)


استخدام و آموزش پرسنل گروه دکتر رستوران


گروه دکتر رستوان با تجربه کافی در امر استخدام و آموزش پرسنل رستوران ها و هتل ها می تواند به شما کمک شایانی رساند.
سرمایه گذاری در استخدام ورای پول و سرمایه است. این جریان نیاز به زمان و تلاش دارد. بر نیازمندی ها و باز نگری در پرونده کاری تمرکز کنید. به دنبال بهترین فرد برای موقعیتکاری خالی شده باشید و در انتخاب عجله نکنید.
به خاطر داشته باشید که استخدام کردن یکفرد اشتباه تنها بارهزینه استخدام و آموزش را برای رستوران دارد. بر طبق پیش بینی های صنعت، هزینه استخدام تقریبا 25% میانگین حقوق پرسنل است! انتخاب پرسنل اشتباه خطری برای شهرت رستوران بوده و در دراز مدت عملکرد رستوران را تحت تاثیر قرار میدهد.
ساختار منابع انسانی هسته مرکزی مهمانداری یک صنعت است و هزینه حقوق جزء هزینه های عمده رستوران است. هزینه حقوق رستوران به طورمیانگین بین 22 تا 40 درصد فروش است که گاها به 75 درصد نیزمیرسد. کنترل این هزینه برای رستوران و صنایع مشابه برای حاشیه سود ضروری است.
درضمن باید با توجه به شرایط مالیاتی و بیمه ای کشور باید حتما طوری قرارداد پرسنل خود و فرم های تسویه حساب و فرایند ها را طراحی کنید که با جریمه های سنگین مالیاتی و بیمه ای روبرو نشوید.
گروه دکتر رستوران در این امور میتواند کمک شایانی نماید تا هزینه های پرسنلی از این طریق مدیریت شود.
برای کاهش هزینه حقوق پیشنهاد می کنیم بر نرخ گردش پرسنل(Attrition Rate)، ایجاد یک ساختار مناسب حقوق، آموزش مستقیم گروه، سرمایه گذاری دراستخدام و .... تمرکز کنید و در این راه گروه دکتر رستوران می تواند با شما همراه باشد.
در خصوص آموزش پرسنل گروه دکتر رستوان می برخی از مواردی که می تواند برای شما مفید باشد را به شرح زیر پیشنهاد می کند.

☑️چگونه ‍‍‍‍‌پرسنل رستوران را آموزش دهیم تا مشتریان دوباره به رستوران بازگردند؟

به جای اینکه هزینه آموزش پرسنل را به عنوان یک هزینه اضافی در نظر بگیریم به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه میکنیم.
پرسنل را به گونه ای آموزش میدهیم که حس حمایت و اعتبار و اطمینان را دریافت کنند در نتیجه هم آموزش بازده بیشتری دارد هم سرمایه گذاری در مورد آنها به درستی انجام میشود و هم در زمان و وقتی که گذاشته
دکتر رستوران
میشود اتلاف کمتری صورت میگیرد.
همه رستوران ها میدانند که حتی یک نارضایتی میتواند باعث از دست دادن مشتری شود. به همین خاطر آموزش از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا پرسنل حتی برای بردن سفارش به صورت مجهز و کامل عمل کنند. همچنین آموزش مهارت های اضافی به کارگران فرصت پیشرفت در حرفه را فراهم میکند و کارگران را با انگیزه نگه میدارد و بهترین رویه ها را برای تیم کم کم فراهم می کند.

✔️همواره به یاد داشته باشید رفتار خوب و مناسب پرسنل و ارائه سرویس دهی حرفه ای به مشتری ، میتواند ذهنیت بد مشتری در مورد یک غذای بی کیفیت ارائه شده را پاک کند در صورتی که ارائه یک غذای با کیفیت در برابر رفتار غیر حرفه ای پرسنل قابل جبران نیست.

☑️برنامه آموزشی خود را برای کارمندان خود بسازید

اگر در برنامه آموزشی اهداف مشخص و نتایج را برای هر مرحله در نظر بگیریم هم خودتان و هم کارمندان آموزش را بهتر و با علاقه بیشتری فرا میگیرید برنامه آموزشی باید اطلاعاتی از قبیل انتظارات از کارمندان طول مدت آموزش و نتیجه مورد انتظار را دارا باشد. برنامه های مختلف و متفاوتی برای مسئولیت های متفاوت لازم است.
برای مثال پرسنلی که با مشتری ها سر و کار دارند به آموزش برای تمرکز بیشتر به خدمت رسانی به مشتریان نیازمندند در صورتی که سرآشپز (پرسنلی که با مشتری ها مستقیما سر و کار ندارند) نیاز به آموزش استانداردهای غذا و ثبات کیفیت غذا را دارد.

☑️مهارت های اضافی برای یک محیط کار کارآمد

مهارت های بیشتر و اضافی صرفا باعث انجام کار بهتر توسط پرسنل نیست! بلکه باعث گسترش مهارت هایشان میشود. در این صورت تمام اعضای گروه چند مهارته میشوند.
برای مثال اگر مسئول بار مریض باشد پرسنل دیگر میتوانند مفید واقع شوند و کار متوقف یا دچار مشکل نشود. در این شرایط فردی که مهارت کافی دارد میتواند اثربخش و مفید باشد.
موقعیت هایی وجود دارد که کارمندان میتوانند به دنبال کسب مهارت خاصی باشند و خودشان و استعدادهایشان را نشان دهند. زمانی که روی این مهارت ها سرمایه گذاری شود در نتیجه کارمندان احساس میکنند در حال پیشرفت هستند و ادغام این مهارت ها با انگیزه های تشویقی و دادن ترفیع و ترقی به این معنی است که کارمندان علاقه مند به کار شده و زمان بیشتری را در رستوران میمانند و عضو ارزشمندی به حساب می آیند (علاقه به کار در انها افزایش میابد و از شغل خود راضی هستند)

☑️درگیر کردن و مشارکت پرسنل در کارها

آموزش پرسنل رستوران باید 2 طرفه باشد یعنی کارمندان نیز شرکت و همکاری لازم را داشته باشند تا مفید و سودمند و آسان واقع شود . ترکیب آموزش تئوری و عملی ایده ی خوبی است برای مثال :
1-تکنیک سایه افکندن :
فرد تازه کار را با کارمند با تجربه همراه میکنیم تا کارها را به صورت عملی و بهتر فرا بگیرد و تجربه کسب کند .کارهایی مثل پروسه سفارش ، برگرداندن غذا به آشپزخانه یا مسائل دیگری ممکن است بوجود بیاید.

2-کتابچه راهنما و دستورالعمل :
این بخش برای اموزش تئوری مفید است . برای مثال :مقررات سلامت و ایمنی و بهداشت غذا ،قوانین و استانداردهای غذا و هر قانون مرتبط دیگری که باید از آگاه باشند .
3-آموزش خارجی :
میتوان از آموزش هایی خارج از کادر همان رستوران مثل شرکت های دیگر استفاده کرد. (برای آموزش یا حتی کامل کردن اموزش از شرکت های دیگر استفاده کرد) حتی به صورت انلاین ، هرچند که اینکار میتواند هزینه بر باشد ولی برای مدت کوتاه گزینه ی خوبی است و یا اینکه از شرکت خاصی که تجربه و تخصص دارد استفاده کنید
تکنولوژی بخشی از فرهنگ رستوران شده . برای سفارش با تبلت ، اپلیکیشن های رستوران یا مدل های جدید صندوق . باید بدانیم که ایا کارمندان قادر به انجام این کار و به روز شدن هستند یا نه و اگر نه باید آموزش داده شوند .اگرچه این تکنولوژی به نظر سخت می اید ولی فواید بسیاری دارد و کار را آسان و تجربه بهتری را بوجود می آورد.کمک گرفتن از کارمندانی که درک بهتری از تکنولوژی دارند برای برای کمک کردن به بقیه پرسنل روند یادگیری را سرعت میدهد .
دکتر رستوران

☑️بروز نگه داشتن پرسنل با تکنولوژی جدید

در آخر مفید بودن آموزش را ارزیابی کنید . از کارمندان درباره ی یادگیری سوال کنید که آیا مفید بوده ؟ آیا انها در حال حاظر برای مسئولیت های خود احساس کفایت میکنند ؟ آیا چیزی از قلم نیافتاده ؟ این پرسش ها به آموزش های آینده و پر کردن فضای خالی کمک میکند؟ هم چنین جلسات مروری دیگری را برای بروز ماندن و آگاه بودن از تغییرات جدید میتواند مفید واقع شود . بنابراین پرسنل احساس حمایت و ارزشمندی و راحتی برای انجام وظایف خود میکنند.
fasele

جهت مشاوره با متخصصین و مشاورین دکتر رستوران
☏ تماس حاصل فرمایید